Leerlingenvervoer Schagen en omgeving weg bij Klomp Groepsvervoer
Wat doe je als gemeente als een vervoerder, Klomp Groepsvervoer uit Ede, aan wie je het leerlingenvervoer hebt uitbesteedt sinds nota bene 2013 niet functioneert? Wat doe je als gemeente als deze partij niet levert? Wat doe je als gemeente als deze partij afspraken niet nakomt? Wat doe je als gemeente als zoveel ouders van de eindgebruikers zo ontevreden zijn over de bedroevende dienstverlening door de jaren heen?
Gelukkig. In dit geval betekent de vraag stellen ook de vraag beantwoorden. Dan licht je als gemeente(s) de optie tot verlenging van de gunning leerlingenvervoer niet. wat doe je als gemeente niet?
Gelukkig. In dit geval betekent de vraag stellen ook de vraag beantwoorden. Dan licht je als gemeente(s) de optie tot verlenging van de gunning leerlingenvervoer niet. wat doe je als gemeente niet?
Dat is nu exact wat er in Den Helder en omliggende samenwerkende gemeentes Schagen, Hollands Kroon en Den Helder gebeurd met de gunning van het leerlingenvervoer dat nu gezamelijk is aanbesteed aan Klomp Groepsvervoer. De optie om het contract voor leerlingenvervoer na afloop van de contractduur van drie jaar te verlengen zal niet worden gelicht. En dat zal niemand die enige bekendheid met de dossiers en de gang van zaken heeft in het geheel niet verbazen. Het lag niet in de lijn der verwachtingen dat er verlengd zou worden maar je weet het natuurlijk maar nooit tot het zover is.
Hoewel er natuurlijk nog geen nieuwe partij is gevonden voor het leerlingenvervoer is het niet verlengen met het huidige taxibedrijf Klomp Groepsvervoer een beslissing die veel eindgebruikers zullen toejuichen. Sinds 2013 mochten gebruikers van leerlingenvervoer in de regio Schagen en omgeving de gebrekkige dienstverlening en het ontbreken van service van Klomp Groepsvervoer ervaren. Er waren diverse dieptepunten waarover ik bijvoorbeeld in dit artikel, in dit artikel, in dit artikel, in dit artikel en in diverse andere artikelen heb geschreven. Naast mij waren er diverse andere media zoals de Schager Courant bijvoorbeeld die met verschillende kranteartikelen zoals deze en deze aandacht aan het negatieve beleid en dienstverlening van Klomp Groepsvervoer gaven. De negatieve nieuwsfeiten over Klomp Groepsvervoer bleven echter niet beperkt tot problemen in de regio kop van Noord-Holland of tot regionale media, ook landelijke media berichten over diverse problemen en gebrekkige dienstverlening in andere werkgebieden van Klomp Groepsvervoer.
Ondanks het feit dat Klomp Groepsvervoer op een gegeven bijvoorbeeld ook mijn hulp voor bemiddeling inschakelde tijdens een persoonlijk gesprek heeft men de situaite nooit kunnen keren. Dat is ook niet zo gek. Als je kijkt naar hoe er leiding gegeven wordt en op welke wijze de dienstverlening volgens welke middelen dient te worden uitgevoerd dan kent dat veel beperkende factoren. Als de organisatie zelf vervolgens om te beginnen al geen dienstverlenend en klantgericht karakter heeft dan is het bijzonder moeilijk dat te veranderen wanneer het bedrijf operationeel is in een dienstverlenende sector. Dat Klomp Groepsvervoer nu in bijzonder zwaar weer zit is naar mijn mening een direct gevolg van het gevoerde beleid en visie van het management.
Geef een Reactie