Actueel
Nu Gelezen
Tip: Medion notebook bij Aldi gekocht die DOA is (Dead On Arrival) terugbrengen en geld terug vragen.
0

Tip: Medion notebook bij Aldi gekocht die DOA is (Dead On Arrival) terugbrengen en geld terug vragen.

door André Kager29 april 2016
Heb je een defecte (DOA) Medion notebook bij Aldi gekocht? Wees verstandig en laat je niet tot reparatie verleiden maar vraag je geld terug bij de Aldi vestiging.
Maak de verstandige keuze, ga niet in op het aanbod van de Medion hotline voor reparatie maar kies eieren voor je geld. Wacht op een nieuw aanbod of kies een ander model.

Stel, op een dag koop je net zoals ik bij de Aldi een Medion notebook. De specificaties gecombineerd met de prijs die Aldi adverteerde in de Aldi actueel waren voor jou zo’n aantrekkelijke combinatie dat je de verleiding niet kon weerstaan. En gelijk had je. Want, vaak is het aanbod van prijs/kwaliteitsverhouding dat Aldi met haar Medion notebook aanbiedingen biedt echt messcherp. Meer functionaliteit en betere specificaties dan je elders voor die prijs krijgt. En dan koop je ook nog eens een Medion notebook, een Lenovo merk, met extra lange garantie dan gebruikelijk is zoals ik bijvoorbeeld deed. Je verwacht dus betrouwbaarheid, goede prestaties tegen degelijke echte service.

Dan ontdek je tot je teleurstelling een probleem zodra je de zojuist bij Aldi aangeschafte Medion notebook uitpakt of ingebruik neemt. De notebook is direct bij uitpakken of ingebruikname defect, een zogenaamde DOA (Dead On Arrival). Dat is een probleem. Waar wanneer je de notebook rechtstreeks bij Medion gekocht hebt Medion je notebook zou terugnemen en direct omruilen zoals dat ook bij andere betrouwbaar geachte merken gebruikelijk is geldt dat helaas niet voor de Aldi acties. Ben jij nu net diegene die een defecte (DOA) Medion notebook uit de Aldi actie kocht dan heb je dikke pech, het enige dat de Medion hoteline je bieden kan is een reparatie beweert men.

En dan wordt je ineens geconfronteerd met een dilemma. Heb je zo’n mooie aanbieding prijs/specificatiesverhouding en dan is het defect. Wat doe je? Je bent waarschijnlijk geneigd de notebook in te sturen voor reparatie naar het Medion service centrum. Want je denkt: “Dat lossen ze toch snel voor mij op”. Je hebt tenslotte ook bewust voor dit geweldige aanbod gekozen. Aan de andere kant heb je geen vertrouwen meer in je nieuwe Medion notebook van Aldi en zou je er graag van af willen. Want, als het nu reeds kapot is, wat is dan het volgende probleem? Kan iemand je die overpeinzingen kwalijk nemen? Nee, natuurlijk niet, dat is volstrekt logisch. Dus aan de andere kant wil je het Medion notebook het liefst retour brengen bij je Aldi vestiging en je geld terug krijgen.

Mijn advies: Breng het defecte Medion notebook dat je kocht bij Aldi (DOA) terug naar de winkel en vraag je geld terug. Dat zal Aldi honoreren. Advies terugbrengen notebook

Doordat je het notebook terugbrengt naar de winkel en je geld terug krijgt blijf je niet zitten met een niet werkend apparaat waarin je het vertrouwen verloren hebt en hoef je tevens geen lange reparatie af te wachten. Je kunt direct op zoek naar een vervangend exemplaar waarvoor je dan misschien wel iets duurder uit bent met dezelfde specificaties, maar dat neem je op de koop toe. Of je wacht op de volgende Medion notebook actie van Aldi in de hoop dat je dan meer geluk hebt.

Er zijn goede redenen waarom je niet zou moeten willen insturen voor reparatie door het Medion Service centrum. Allereerst moet je je afvragen of je het vertrouwen zult terug winnen dat beschaamd is doordat je Medion notebook direct defect was. Ben je echt bereid je nieuwe notebook een onzekere periode kwijt te zijn? Ik deed het wel omdat ik overtuigd was dat ik met de Aldi aanbieding van het Medion notebook een goede keuze gemaakt had. Ik stuurde het in voor reparatie en ontdekte al snel dat men dit soort termijnen voor afhandeling van reparatie hanteert, zelfs wanneer het DOA betreft:

  • Insturen naar service centrum Medion in Nuth
  • Ontvangst door reparatie centrum Medion duurt maar liefst 8 dagen
  • Reparatietermijn mag maximaal 15 werkdagen duren (zelfs DOA!)
  • Retourneren vanaf reparatie centrum Medion naar service centrum Medion in Nuth. Ook weer 8 dagen?
  • Retour zenden naar de klant

Inderdaad als je hebt meegerekend besef je nu dat als de maximale termijn gebruikt wordt door Medion je maar liefst 39 dagen moet wachten voor je nieuw bij Aldi aangeschafte Medion notebook terug is en voor het eerst gebruikt kan worden!

Als je dan ondanks deze berekening nog steeds zin hebt om je nieuw gekochte maar defecte Medion notebook terug te sturen voor reparatie ben je in elk geval een geduldig mens. Ik weet in elk geval met de informatie die ik nu heb dat ik een andere keuze gemaakt zou hebben. Ik had hem achteraf gezien liever teruggebracht naar de Aldi vestiging in Roosendaal aangezien ik daarvan nota bene ook de goedkeuring voor terug betaling ontvangen had. Helaas stelde ik vertrouwen in de jusite, snelle afhandeling door Medion en was ik toch tevreden met de voordelige aankoop. Dat het nieuwe notebook inmiddels al meer dan twee weken weg is en Medion desondanks beweert dat ze het pas een week in bezit heeft vind ik volkomen onaanvaardbaar.

Daarom mijn advies: Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Medion notebook gekocht bij Aldi direct na aankoop defect (DOA) breng het terug en vraag je geld terug. Wacht op een nieuwe kans of kies een ander model.

Wat is uw reactie?
Interessant
0%
Haat het
0%
Geluk
0%
Agressie
0%
Koffietijd
0%
Woehoe
0%
Over De Auteur
André Kager
E-Commerce, Online en Internet specialist sinds begin 2003. Ruim 10 jaar ervaring als dienstverlener aan Bedrijven en Consumenten van klein MKB tot Multinationals. Passie voor Wordpress, SEO, Hosting, Online en Internet, E-Commerce en E-mail Marketing. Diensten gemakkelijker maken is king.
Reacties

Geef een Reactie

vier − drie =