Actueel
Nu Gelezen
Open bericht aan Medion: U ziet het verkeerd, mijn notebook is op 14-4-2016 aangekomen! (#Aldi actie)
1
Omdat ik er geen vrede mee heb als ik voor de gek gehouden wordt Medion.
Een defecte Medion Akoya notebook kopen bij Aldi (DOA) en dan aan het lijntje gehouden worden met de garantie afhandeling en reparatie door de Medion Hotline. Onbeschaamd.
PostNL bezorgd pakket Medion Akoya DOA servicecentrum

Bezorgdatum DOA Medion Akoya bij servicecentrum

Medion en Aldi, zoals de afbeelding hiernaast duidelijk laat zien is de door mij wegens DOA aan Medion geretourneerde notebook op 14-04-2016 bij het Medion servicecentrum aangekomen en niet op 22-04-2016 zoals de Medion Hotline ten onrechte beweerd. Hier blijkt tegelijkertijd uit dat de Medion notebook die ik bij de Aldi Roosendaal gekocht heb inmiddels al meer dan twee weken terug door mij is verzonden aan Medion!

Op vrijdag 22-04-2016 ontvang ik per e-mail een bericht van Medion met als onderwerp: “Medion / Lenovo Order #####” met de volgende inhoud:

PostNL pakket bezorgd DOA Medion Akoya notebook Aldi Actie gekocht

Geachte heer A. Kager,

hartelijk dank voor het toezenden van uw artikel NB Medion P6660 MD99790 Aldi NL. Wij zullen uw opdracht zo snel mogelijk verwerken. Zodra de status van de verwerking wordt gewijzigd, ontvangt u opnieuw bericht.

Daarnaast kunt u op elk moment via https://www.medion.com/nl/statusquickcheck de huidige status van uw opdracht bekijken. Hiervoor heeft u het opdrachtnummer nodig dat u vindt op de onderwerpregel van deze e-mail.

Met vriendelijke groet,

MEDION AG – A Lenovo Company E-mail Medion / Lenovo ontvangstbevestiging

Terwijl men het door mij voor reparatie ingestuurde notebook dus al op 14-04-2016 op het servicecentrum van Dynafix in Nuth ontvangen had stuurt men mij meer dan een week later pas een ontvangstbevestiging. Hiermee wil men direct ook beweren dat men de notebook pas op 22-04-2016 in ontvangst heeft genomen. Dat is eenvoudigweg klinkklare nonsens en klantbedrog of anders gezegd: “stom gelul!” Ik begrijp niet goed wat men hiermee wil bereiken, denkt Medion hiermee een week gewonnen te hebben? En waar bestaat die winst dan uit? En hoe gaat men die winst dan verzilveren? Zomaar een paar prangende vragen aangezien het op echte klantgerichte service niet bepaald lijkt.

Op dinsdag 26-04-2016, nadat ik sinds vrijdag 22-04-2016 geen statusverandering had vernomen, besloot ik maar eens voor nadere informatie over de voortgang met de Medion Hotline te bellen. Mijn irritatieniveau was inmiddels behoorlijk gestegen. Ik wilde wel eens weten of mijn notebook inderdaad pas op 22-04-2016 in het reparatieproces was opgenomen en de elementaire vraag stellen wanneer mijn notebook gerepareerd retour zou komen. Het gesprek dat ik met Lars van de Medion Hotline voerde stemt mij bepaalde niet hoopvolle over een snelle, adequate afhandeling van de notabene als DOA aangeschafte Medion Akoya notebook bij Aldi:

Lars: “Uw notebook is op 22-04-2016 door ons ontvangen”
Ik: “Het notebook is op 14-04-2016 door u ontvangen.”
Lars: “Was dat in Nuth?”
Ik: “Ja, dat was in Nuth (WTF is dat interessant?).”
Lars: “Ja maar wij registreren het notebook pas zodra het daadwerkelijk in ons servicecentrum is ontvangen. En ik zie dat uw reparatie keurig binnen de reparatietermijn van 15 werkdagen valt aangezien deze op 22-04-2016 door ons is ontvangen.”
Ik: “Lars, ik wordt hier niet vrolijk van. Ik vind dit bijzonder slechte service. Ik koop een Medion notebook DOA bij Aldi en besluit het desondanks voor reparatie in te sturen. Nu vertel jij mij dat het nu het al bijna twee weken weg is nog wel ruim twee weken + retour zenden mag duren volgens jullie serviceniveau voor ik mijn nieuw gekochte notebook terug krijg?”
Lars: “Ja, zo staat het in de service voorwaarden. U heeft het niet bij ons gekocht en dan kan ik u alleen een reparatie aanbieden. Kan ik verder iets voor u doen?”
Ik: “Ik ben heel erg ontevreden over deze slechte dienstverlening van Medion. Het is notabene een DOA product! Willen jullie dat ik hier media aandacht aan geef?”
Lars: “Dat maakt ons niet uit, gaat u gerust uw gang.” gesprek met Lars van Medion Hotline

Weet je hoe irritant het is als een aankoop die je doet direct uit de doos defect is, een zogenaamde DOA? Op zich is dat per definitie geen groot probleem als je het maar direct, adequaat en snel oplost Medion. Ik besloot vanwege de kwaliteit/specificaties/prijsverhouding de notebook niet terug te brengen naar Aldi en mijn geld terug te krijgen maar in te sturen voor reparatie door Medion. Dit doordat ik vertrouwen stelde in een snelle en zorgvuldige afhandeling van Medion. Mijn vertrouwen wordt inmiddels enorm beschaamd door Medion en de Medion Hotline wat ik bijzonder onklantvriendelijk en allerminst klantgericht vind. Ik vind het volslagen belachelijk en verwerpelijk dat, zeker bij een DOA, je als klantenservice keihard beweert dat:

  1. Het DOA Medion notebook (Aldi actie) acht (8) dagen later is ontvangen door Medion service centrum dan het geval is.
  2. Het vervolgens maar liefst vijftien! (15!) werkdagen mag duren voordat het DOA aangeschafte Medion notebook (Aldi actie) eindelijk bij mij retour komt en voor het eerst gebruikt kan worden door mij.
  3. Deze vijftien! (15!) dagen exclusief retour verzending aan mij zijn aangezien jullie vinden dat het Dynafix service centrum in Nuth kennelijk niet jullie ontvangst centrum voor reparaties is. Hoe belachelijk krom dat ook is.

Ik wordt er moe van. Zo behandel je klanten niet. Ongeacht waar ze gekocht hebben. Bij een DOA dien je direct en snel te handelen en dan maakt het geen mallemoer uit of een notebook bij Aldi of Medion direct gekocht is. Bij DOA dien je ofwel een omruiling toe te passen of een spoedreparatie. Dat laatste is het minste dat ik als klant zou verwachten. Het is pijnlijk genoeg dat een notebook defect geleverd wordt maar dat kan gebeuren, herstel de fout dan snel en direct.

Verras je klant en maak deze nog enthousiaster over je merk zodat hij/zij deze op een positieve manier uitdraagt. Daar wel eens over nagedacht Medion Hotline?

Wat is uw reactie?
Interessant
0%
Wat?
67%
Haat het
0%
Triest
33%
Proost!
0%
Blij
0%
Agressie
0%
Koffietijd
0%
Woehoe
0%
Over De Auteur
André Kager
E-Commerce, Online en Internet specialist sinds begin 2003. Ruim 10 jaar ervaring als dienstverlener aan Bedrijven en Consumenten van klein MKB tot Multinationals. Passie voor Wordpress, SEO, Hosting, Online en Internet, E-Commerce en E-mail Marketing. Diensten gemakkelijker maken is king.
1Reacties

Geef een Reactie

4 × vijf =