Actueel
Nu Gelezen
Taxi Rademakers gelukkig weer ingezet voor leerlingenvervoer, voorlopig iets einde aan ergernis en frustratie
0

Taxi Rademakers gelukkig weer ingezet voor leerlingenvervoer, voorlopig iets einde aan ergernis en frustratie

door André Kager14 november 2014

Verbazing en blijdschap alom in huize Kager in de herfstvakantie dankzij een simpel whatsapp berichtje van de chauffeur van Taxi Rademakers. Taxi Rademakers was alsnog benaderd door Klomp Groepsvervoer om het leerlingenvervoer voor onze dochter naar de Kameleon in Julianadorp over te nemen. Helemaal zeker was het nog niet dus een paar dagen afwachten voor het verlossende telefoontje van de chauffeur dat het echt waar was, een welkom geschenk.

Vorig leerjaar, 2013-2014, werd na veel pijn en moeite, veel klachten en een hoop irritatie Taxi Rademakers door Klomp Groepsvervoer ingezet. Gewoon omdat Klomp Groepsvervoer het zelf niet voor elkaar krijgt om leerlingenvervoer op fatsoenlijke wijze te regelen en een auto in een normale tijd en volgens normale planning van A naar B te laten rijden. De inzet van Taxi Rademakers loste vorig jaar al onze ergernis en problemen met het leerlingenvervoer op. Ineens was onze dochter weer op normale tijden thuis en ging ze weer met plezier naar school. Ze werd ook weer op een normale manier behandeld, professioneel en vriendelijk, erg prettig.

Desondanks wilde Klomp Groepsvervoer ons als ouders en ons kind kennelijk aan het begin van het jaar het slechte gevoel weer terug geven door het toch weer zelf te doen. Over de ervaringen van dit jaar zijn op deze website verschillende artikelen te vinden waarin ik onze ergernis en frustraties heb opgeschreven. Daarin lees je dat ik en met mij vele anderen geen goed woord over hebben voor Klomp Groepsvervoer en dan met name de manier waarop de kinderen en wij als ouders behandeld worden. Ik ben erg blij met het platform van mijn website waarop ik dagelijks zie dat ik dankzij mijn berichten dagelijks vele anderen informeer.

Gelukkig is men kennelijk dankzij het vele klagen en het aandringen van de gemeente Schagen tot inkeer gekomen en heeft men besloten tot de inzet van Taxi Rademakers. Ineens is het allemaal weer een stuk leuker en zien we onze dochter met veel plezier met de taxi naar school gaan. Niet alleen doordat ze nu wel lekker vlot thuis is maar vooral ook omdat ze als mens behandeld wordt en leuk contact heeft met prettige, sociale mensen. Zelf maakte ik jaren geleden in het uitgaansleven veelvuldig gebruik van de diensten van Taxi Rademakers, ik kan niet anders dan zeggen dat ook vandaag de dag Taxi Rademakers rijdende reclame is voor het Taxiwezen.

Waarom nu pas hierover geschreven?
Doordat ik tot op heden taal noch teken vernam van Klomp Groepsvervoer wist en weet ik niet of het een definitieve oplossing of tijdelijk is. Wij rekenen erop dat het definitief is en onze dochter dit jaar van de dienstverlening van Taxi Rademakers gebruik kan blijven maken. Ik wilde het even aanzien voordat ik een (gematigd) positief stuk zou schrijven, voor je het weet wordt het weer verandert zonder dat je informatie krijgt. Nog altijd ben ik in afwachting op reactie(s) van Klomp Groepsvervoer op e-mails en klachten, die zullen ongetwijfeld nooit komen. Diegene die de credits verdient komen deze natuurlijk toe, zou het Klomp Groepsvervoer zelf zijn geweest die de credits toe zou komen dan zou ik ook zo ruimhartig geweest zijn die te geven. Vermoedelijk is het echter meer de druk die dankzij inspanningen van de gemeente Schagen op Klomp Groepsvervoer is gelegd die het besluit bevorderde om Taxi Rademakers in te schakelen.

Daarnaast werd in de Schager Courant van donderdag 13 november 2014 een artikel gewijd aan de problematiek, ergernissen en frustraties over het leerlingenvervoer dat wordt georganiseerd door Klomp Groepsvervoer voor de gemeente Schagen. Dat zorgde bij mij voor de nodige inspiratie om nog eens een artikel aan deze situatie te wijden. In de krant lees ik van onvrede bij ouders, problemen met vervoerstijden en het niet functioneren van een medewerker. Ik kan dat alles slechts beamen inclusief het laatste feit dat ik zelf heb mogen ervaren. Voor mij staat als een paal boven water dat het niet om een incident gaat, het probleem speelt niet alleen in onze regio. Daarnaast is dit het tweede jaar van het contract voor leerlingenvervoer. Waar men vorig jaar nog als excuus had kunnen opvoeren dat men nieuw en onbekend met de regio was gaat dat wat mij betreft dit jaar niet op. Zeker niet als je in je tweede jaar alle fouten uit het eerste jaar opnieuw maakt en/of deze fouten herhaalt. Zeker ook niet doordat je als vervoersorganisatie nog altijd niets aan je communicatie met de eindklant hebt verbetert. Natuurlijk verdient iedereen een tweede kans maar als je aantoonbaar een recidivist lijkt te zijn is het maar de vraag of je je volgende kans ook echt zult verzilveren.

De wijze les die Klomp Groepsvervoer nu eindelijk zou moeten trekken uit deze situaties is dat kritiek en klachten er zijn om van te leren, neem je dit als bedrijf ter harte dan kun je stappen vooruit maken. Want, je kunt nog zo snel groeien en groot worden als je in je groei niets doet met de kritiek en feedback die je van je klant krijgt stagneert deze groei net zo snel. Mensen die het beste met je voor hebben geven je kritiek en klachten, die stellen je in de gelegenheid daar iets mee te doen.

Wat is uw reactie?
mmm Liefde
0%
Interessant
0%
Meh...
0%
Wat?
0%
Haat het
0%
Triest
0%
Geluk
0%
Proost!
0%
Blij
0%
Cool!
0%
Agressie
0%
Lachen
0%
Koffietijd
0%
Gaap
0%
Halo
0%
Woehoe
0%
Over De Auteur
André Kager
E-Commerce, Online en Internet specialist sinds begin 2003. Ruim 10 jaar ervaring als dienstverlener aan Bedrijven en Consumenten van klein MKB tot Multinationals. Passie voor Wordpress, SEO, Hosting, Online en Internet, E-Commerce en E-mail Marketing. Diensten gemakkelijker maken is king.
Reacties

Geef een Reactie

17 − acht =