Actueel
Nu Gelezen
Zo spoedig mogelijk weg bij Euphony op weg naar een voordeligere provider
2

Zo spoedig mogelijk weg bij Euphony op weg naar een voordeligere provider

door André Kager3 maart 2014

Afgelopen vrijdag was ik mijn huidige provider EUPhony zo enorm zat.

Dat ik per direct besloot over te stappen naar een andere provider. Ik moest en zou het afgelopen vrijdag 28-2-2014 geregeld hebben en… dat is mij naar volle tevredenheid gelukt. Dat wil ik graag even delen want ik heb op dit moment het allerbeste aanbod in de nog altijd totaal ontransparante telecom markt gekozen. Deze, naar mijn mening, super tip wil ik delen dus als je nu kunt overstappen en je wilt voordeliger bellen:

Stap over op Hollands Nieuwe

Waarom ik EUPhony helemaal zat was?

In mijn eerdere berichten kun je lezen dat ik een conflict heb met de oplichters van Bumbalee. Mijn dochter had per ongeluk, zonder dat te willen, een Premium SMS dienst geactiveerd. Niet wetende dat zij een abonnement activeerde stuurde ze een bevestigingscode “ok” terug. Vervolgens werden via mijn telefoonrekening enkele honderden euro’s aan Premium SMS kosten in rekening gebracht. Totaal waanzinnig.

Uiteraard wil ik dergelijke kosten niet betalen. Mijn dochter is minderjarig, aan haar mag geen abonnementsdienst verkocht worden. Onafhankelijk of ze nu het telefoonnummer wel of niet in gebruik heeft, het mag niet. EUPhony wilde totaal niets doen. Ondanks het feit dat EUPhony zich met name richt op gezinnen en men dus weet dat op veel abonnementen ook kinderen deel uit maken van telefoonhet abonnement. Daar hebben ze geen enkele boodschap aan, ik mocht het zelf uitzoeken met Bumbalee. In de tussentijd besloot men per direct over te gaan tot (tijdelijk) afsluiten van alle telefoonnummers van het abonnement totdat ik de facturen betaald zou hebben.Heel vervelend maar, nog begrijpelijk, nu was ik niet bereikbaar.

Inmiddels was dat afgelopen vrijdag de 28e al ruim een week terug.In de tussentijd had ik netjes een betaalregeling getroffen met de klantenservice van EUPhony zodat de telefoonnummers in elk geval weer aangesloten zouden worden. Dus ik maak netjes het overeengekomen bedrag over maar alles wat er gebeurd, geen telefoonnummer dat weer wordt aangesloten. Bijzonder irritant, dus op woensdag, donderdag en vrijdag bellen naar Euphony maar men zou nog geen betaling ontvangen hebben. Bijzonder ergerlijk.

Gelukkig had ik inmiddels wel de situatie met de oplichters van Bumbalee geregeld. Mijn Bumbalee ervaring is er voor mij ééntje om niet snel te vergeten zo onaangenaam en slecht. Zou ik een review schrijven over dit bedrijf en haar praktijken dan zou het oordeel bijzonder slecht uitpakken voor Bumbalee.

Op dat moment besloot ik dat het voor mij genoeg was. Men was al niet bepaald behulpzaam. Ook niet toen men had kunnen constateren dat het belverbruik ineens wel heel drastisch was. Maar nu ondernam men ook geen enkele actie.

Op mijn woonadres hebben we bijzonder slechte dekking helaas, alleen KPN is uitstekend en Vodafone doet het ook prima. Ik had even een T-Mobile simkaart gekocht om daarmee te kunnen testen hoe het bereik was dat bleek niet bepaald goed. Maar ja, ik had toch het voornemen om over te stappen op simpel aangezien zij aantrekkelijke tarieven hebben met een onbeperkt abonnement.

Het is dus met overtuiging Hollands Nieuwe geworden, lees in mijn volgende bericht waarom!

Stap over op Hollands Nieuwe

Wat is uw reactie?
mmm Liefde
0%
Interessant
0%
Meh...
0%
Wat?
0%
Haat het
0%
Triest
0%
Geluk
0%
Proost!
0%
Blij
0%
Cool!
0%
Agressie
0%
Lachen
0%
Koffietijd
0%
Gaap
0%
Halo
0%
Woehoe
0%
Over De Auteur
André Kager
E-Commerce, Online en Internet specialist sinds begin 2003. Ruim 10 jaar ervaring als dienstverlener aan Bedrijven en Consumenten van klein MKB tot Multinationals. Passie voor Wordpress, SEO, Hosting, Online en Internet, E-Commerce en E-mail Marketing. Diensten gemakkelijker maken is king.
2Reacties
  • Rimas
    3 maart 2014 op 14:19

    Zwak verhaal, premium is eigen schuld en daar je een telecom aanbieder niet voor verantwoordelijk voor stellen.

    • 10 augustus 2014 op 23:01

      Niet juist
      Een echte provider stelt zich klantvriendelijk op blokkeert bijvoorbeeld standaard premium sms en kiest niet voor de negatieve optie dat je die onzin zelf moet uitschakelen. Kijk naar Hollandsnieuwe, premium sms staat uit, tenzij je zelf de keuze maakt het aan te zetten. Maar, dan wil je het zelf. Volgt er dan misbruik, is het nog onbehoorlijk maar koos je er misschien zelf voor.

Geef een Reactie

6 − 5 =