Actueel
Nu Gelezen
Klomp Groepsvervoer delegatie op de koffie dankzij publicaties
0

Klomp Groepsvervoer delegatie op de koffie dankzij publicaties

door André Kager17 december 2014

Toch wel enigszins verbaasd was ik na het telefoongesprek op 18 november. De verantwoordelijke kwaliteitsmanager van Klomp Groepsvervoer had zojuist een afspraak gemaakt voor een bezoek en gesprek bij mij thuis de volgende week. Dat maakte mij zeker bijzonder nieuwsgierig, wat zou men van mij willen of verwachten? Daar kon ik slechts achter komen door met de heren in gesprek te gaan dus dat stond.

Het was duidelijk, eindelijk hadden ze, ongetwijfeld mede dankzij negatieve berichten in de Schager Courant over Klomp Groepsvervoer, mijn blog artikelen onder ogen gekregen. Dat werd onder andere duiidelijk aan de statistieken van mijn website waarin te zien was hoe de bezoekersaantallen enorm toenamen en het aantal gelezen artikelen evenredig steeg. Met name het aantal views van artikelen over de ervaringen met Klomp Groepsvervoer waren opzienbarend. Ik smaakte het genoegen dat vele mijn artikelen lazen en kennis namen van mijn ervaringen. Mogelijk lotgenoten, ervaringsdeskundigen, verantwoordelijken bij Klomp Groepsvervoer, beslissers of gewoon geïnteresseerden. Hoe dan ook, het deed mij groot plezier, ik schrijf in eerste instantie niet slechts voor mijzelf maar voor de lezer, om te informeren, te helpen, te delen.

De boodschap van de medewerkers van Klomp Groepsvervoer

25 November 2014 was het zover twee heren kwamen om met mij in gesprek te gaan, de kwaliteitsmanager en de nieuwe verantwoordelijke planner voor onze regio. Na overladen te zijn met een overweldigend aantal complimenten voor mijn blog artikelen en geprezen te zijn voor mijn lef en durf om mijn ervaringen op te schrijven en te delen konden we overgaan op de inhoud van het gesprek. De blijdschap over mijn blog artikelen en de publicaties neemt niet weg dat ze aangeven heel graag andere ervaringen willen doen ontstaan. De belangrijke boodschap was dat men aangaf de problemen en slechte ervaringen aan te willen pakken en op te willen lossen. Voor de toekomst wil Klomp Groepsvervoer de zaken beter aanpakken zodat wij als klanten betere ervaringen hebben calamiteiten voorkomen worden. De medewerkers van Klomp Groepsvervoer probeerden mij er herhalend van te overtuigen dat zij het niet langer zo willen zoals het ging en diverse verbeteringen reeds ingezet waren en hun vruchten begonnen af te werpen en verder zouden gaan afwerpen in de toekomst.

Wanneer mensen aangeven te begrijpen dat er fouten zijn gemaakt, die fouten betreuren en zeggen dingen anders te willen doen dan rest mij slechts proberen daarop te vertrouwen en daar geloof in te hebben. Ik kreeg in elk geval het geval dat het besef er wel degelijk was en men doordrongen was van het feit dat het vaak mis ging en vele fouten gemaakt zijn in het verleden. Mogelijk doordrongen vanwege bijvoorbeeld verscherpte controle van gemeente, belangrijkste is dat men verbetering aankondigt. Men wil meer contact met de klant en wil sneller dingen terug horen als iets mis gaat. Ik heb wel een voorzichtig geloof gekregen dat men echt een betere dienstverlening met meer tevredenheid na wil streven dankzij het feit dat dit diverse malen met overtuiging herhaald werd.

Als verbetering in de communicatie wees men bijvoorbeeld op het “SmartWheels” systeem dat Klomp Groepsvervoer sinds enkele maanden gebruikt. Hierop kunnen wij als ouders de zoon/dochter ziek of beter melden voor het leerlingenvervoer. Deze informatie zou dan rechtstreeks bij de betreffende chauffeur terecht moeten komen. Zelf heb ik het nog niet gebruikt, ik geloof wel in de werking van een dergelijk systeem mits de informatie daadwerkelijk bij de chauffeur terecht komt.

Toch een beetje verbaasd
Ik was toch wel een beetje verbaasd om ze de hemel in geprezen te worden met mijn gepubliceerde blog artikelen. Ik kan me uiteraard niet voorstellen dat de blijdschap over mijn artikelen en publicaties echt reële blijdschap is en men staat te springen om van dergelijke content. Al schreef ik in één van mijn artikelen ook dat een bedrijf die het beste met zijn klanten voor heeft juist blij is met dit soort feedback en die met twee handen aanpakt om zichzelf te verbeteren. Dat lijken ze te willen doen. Het was wel een prima aanpak, mij zelf pro-actief benaderen en zeker niet vragen om de artikelen te staken of erger nog positief te schrijven, dat zou beide niet werken. In geen geval zou ik mijn artikelen wijzigen, verwijderen, matigen of voorzien van een positieve draai, ik schrijf wat ik wil en wanneer ik dat wil

De vraag om hulp van Klomp Groepsvervoer: “Help ons mee onszelf te verbeteren, wil je als bemiddelaar fungeren tussen mensen die reageren met slechte ervaringen en deze aan ons voorleggen zodat wij de betreffende situatie adequaat kunnen oplossen”.

In het kort was dat een ander doel van het gesprek. Een naar mijn smaak positief doel, een slimme keuze. Natuurlijk speel ik graag de rol van actief bemiddelaar en leg ik de situatie van een slechte ervaring of probleem van een klant van Klomp Groepsvervoer graag voor bij hen. Uiteraard onder de voorwaarde dat hiervoor toestemming is van de persoon van wie ik de slechte ervaring verneem. Klomp Groepsvervoer vraagt mij om slechte ervaringen door te spelen zodat zij die zo snel mogelijk kunnen aanpakken en oplossen, ik vind dat een bijzonder goed teken. Daarom heb ik de contactgegevens van de daarvoor aangewezen personen en de toezegging dat iedere klacht of ervaring snel, adequaat en zorgvuldig wordt opgepakt. Met volgens de medewerkers als enige doel een betere sevicebeleving van de dienstverlening van Klomp Groepsvervoer en een hogere tevredenheid bij de klant.

Ik nodig je dan ook graag uit om naar mij te reageren!

Heb jij nog altijd slechte ervaringen met Klomp Groepsvervoer? Vind je dat je probleem niet afdoende wordt opgelost of serieus genomen wordt? Ben je ontevreden? Of heb je slechte ervaringen uit het verleden? Deel ze met mij. Ik geef ze door aan de medewerkers van Klomp Groepsvervoer zodat jij in het vervolg ook serieus genomen wordt!

Natuurlijk onderhoud ik contact
Het spreekt voor zich dat ik zodra ik een ervaring doorspeel de afhandeling zal proberen te volgen. Kritisch volgen dus.

Wat is uw reactie?
mmm Liefde
0%
Interessant
0%
Meh...
0%
Wat?
0%
Haat het
0%
Triest
0%
Geluk
0%
Proost!
0%
Blij
0%
Cool!
0%
Agressie
0%
Lachen
0%
Koffietijd
0%
Gaap
0%
Halo
0%
Woehoe
0%
Over De Auteur
André Kager
E-Commerce, Online en Internet specialist sinds begin 2003. Ruim 10 jaar ervaring als dienstverlener aan Bedrijven en Consumenten van klein MKB tot Multinationals. Passie voor Wordpress, SEO, Hosting, Online en Internet, E-Commerce en E-mail Marketing. Diensten gemakkelijker maken is king.
Reacties

Geef een Reactie

zeven + vier =