E-Commerce
Nu Gelezen
Het bedrijf Megadealshop heeft een reactie op uw beoordeling op KiyOh.nl gegeven. Deze reactie bevat het onderstaande bericht:
0

Het bedrijf Megadealshop heeft een reactie op uw beoordeling op KiyOh.nl gegeven. Deze reactie bevat het onderstaande bericht:

door André Kager1 september 2014

Recent schreef ik een paar artikelen over mijn negatieve ervaring met Megadealshop. Nadat ik een beoordeling op Kyoo geplaatst had welke Megadealshop kennelijk niet bevalt krijg ik de onderstaande reactie. Het is dom en onverstandig om een klant op dergelijk wijze te benaderen, het is voor andere klanten/bezoekers zeker geen aanbeveling. Mijn bewuste beoordeling is helemaal niet louter negatief of afbrekend. Deze objectief en realistisch en vertelt de feiten. Jammer dat ze de tips niet ter harte nemen.

De reactie van Megadealshop zoals ik deze ontving en vol verbazing gelezen heb:

Het bedrijf Megadealshop heeft een reactie op uw beoordeling op KiyOh.nl gegeven. Deze reactie bevat het onderstaande bericht:

Beste klant,

Wij verkopen veel toners en van uw probleem hadden we nog nooit een melding gekregen!
We proberen eerst gezamenlijk te komen tot een oplossing, want vaak kunnen we zo het probleem al oplossen.
Hierna nemen we contact op met onze leverancier wat we kunnen doen en mocht na alles te hebben gedaan het product niet werken dan krijgt u zoals wij beloven een nieuwe op gestuurd.
Koopt u een auto dan gebeurd dit niet anders.
We betreuren het dat u zich zo negatief over ons uitlaat daar wij alles volgens de service en garantie bepalingen hebben afgehandeld en zeker ook uw agressieve manier van e-mailen!

Met vriendelijke groet,

Megadealshop.nl

Mijn Beoordeling/Review:

Na e-mail discussie waarin werd beweert dat het geleverde product niet ondeugdelijk kon zijn, nog nooit gebeurd, werd toch een nieuwe toner toegezonden. Hiervoor was een in gebrekestelling nodig. De nieuwe toner geinstalleerd en ik kan weer printen.

**Update**01-09-2014

De onderstaande reactie spreekt voor zich m.i. in plaats van mijn tips ter harte te nemen noemen zij mij als klant negatief en agressief, bepaald geen aanbevelingen voor klantgerichtheid. Wil je op deze manier behandeld worden, koop hier dan.

De bewering is onjuist, als je een technisch ondeugdelijk product levert, dan los je dat op. Je verwijst dan niet dat het aan de klant ligt en schermt ook niet met een leverancier. Het zou enigszins anders geweest zijn indien met aan had gegeven in overleg met
****

Door mij aangedragen verbeterpunten:

Klantenservice, klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en oplossingsgerichtheid moeten sterk worden verbeterd. De geleverde toner bleek technisch ondeugdelijk, printe niet behoudens een 0-1cm op de pagina. Volgens Megadealshop een fout of instelling van de printer. Kon niet aan de toner liggen. Nog nooit gebeurd beweerden ze. Dat waren nogal onzinnige beweringen. Maar echt storend was dat terwijl men uiteindelijk wilde navragen bij de leverancier men alsnog bij mij aandrong dat het de printer zelf zou zijn, hierdoor voelde ik mij misleid. Het stemde mij verre van vrolijk. Ik heb een werkende printer, ik installeer een nieuwe printer en tada, ik heb geen werkende printer mee, hoe verrassend. Toner was technisch niet in orde, simpel te bewijzen door één van de kleuren op de locatie van de zwarte te installeren. Ik heb me verbaasd dat er moeilijk werd gedaan over een reclamatie, dat is niet goed. Als je iets ondeugdelijks levert, wat kan gebeuren, dan herstel je dat gewoon.

Conclusie van vandaag?

Voldoende aanknopingspunten voor Megadealshop om eens wat verandering toe te passen. Reageren op beoordelingen op review / beoordelingswebsites is al niet zo verstandig, maar erg slecht voor je online reputatie als je de klant dan als negatief en agressief weg zet. Vanzelfsprekend ben ik voornamelijk objectief en duidelijk geweest en agressief helemaal niet. Ik wilde de situatie slechts opgelost hebben gezien het feit dat ik wilde printen. Men verwees naar mijn printer en schermde met de toeleverancier. Had men gezegd van na contact met de toeleverancier kunnen wij u een nieuwe toner sturen indien het daadwerkelijk om een tonerfout gaat dan had ik meer begrip kunnen hebben. Maar dat deed men helaas niet.

Tip voor iedere e-commerce ondernemer: Reageren op online beoordelingen kan, ga hier verstandig mee om. Wijs de klant niet af en spreek al helemaal niet in negatieve bewoordingen over de klant. Dat is uit den boze. Verontschuldig je in plaats daarvan bij de klant, ook al vind je dat deze zeurt of ongelijk heeft. Laat weten dat je het anders had willen doen en in de toekomst anders zult doen. Geef aan dat je geleerd hebt van de situatie en als je het durft: Bedank de klant voor de feedback.

Pas je bovenstaande tips toe dan benader je de klant op een wezenlijk andere manier. Je opent opnieuw de gelegenheid tot gesprek. De klant zal nu veel sneller geneigd zijn tot een milder oordeel en wellicht de beoordeling zelfs aanpassen of verwijderen indien dat redelijk is. Persoonlijk contact opnemen met de klant is een goede aanbeveling en kan zorgen dat het vertrouwen herstelt wordt. Laat zien dat je gaat voor je klanten en wijs je klant(en) niet publiekelijk af, dat is dom, onverstandig en kost nieuwe klanten.

Wat is uw reactie?
mmm Liefde
0%
Interessant
0%
Meh...
0%
Wat?
0%
Haat het
0%
Triest
0%
Geluk
0%
Proost!
0%
Blij
0%
Cool!
0%
Agressie
0%
Lachen
0%
Koffietijd
0%
Gaap
0%
Halo
0%
Woehoe
0%
Over De Auteur
André Kager
E-Commerce, Online en Internet specialist sinds begin 2003. Ruim 10 jaar ervaring als dienstverlener aan Bedrijven en Consumenten van klein MKB tot Multinationals. Passie voor Wordpress, SEO, Hosting, Online en Internet, E-Commerce en E-mail Marketing. Diensten gemakkelijker maken is king.
Reacties

Geef een Reactie

14 + zes =