Actueel
Nu Gelezen
Ongelooflijk: Megadealshop ontkent technisch mankement aan ondeugdelijk product
0

Ongelooflijk: Megadealshop ontkent technisch mankement aan ondeugdelijk product

door André Kager18 augustus 2014

Gezien het feit dat Megadealshop beweert dat het onmogelijk aan de door haar geleverde toner kan liggen dat mijn printer niet print heb ik Megadealshop vandaag in gebreke gesteld en onderstaande klacht ingediend bij het keurmerk. Vol ongeloof las ik de bewering van Megadealshop dat het nooit eerder voorgekomen was dat een door Megadealshop geleverde toner een technisch defect had. Een bijzonder ongelooflijke en ongeloofwaardige bewering.

Citaat: Dit hebben we nog niet mee gemaakt.
Wij gaan contact zoeken met onze leverancier om te vragen waar dit, buiten dat we vermoeden dat het toch om een instelling gaat, aan zou kunnen liggen.

Dus de klantenservice stelt dat Megadealshop nog nooit heeft meegemaakt dat een geleverde toner niet werkt. Men stelt navraag te doen bij de leverancier maar wijst mij er nog wel megadealshopeven fijntjes op dat men blijft volharden dat het niet aan de toner ligt maar aan mijn printer of printerinstellingen.

Inmiddels heb ik een klacht ingediend aangezien ik mij gruwelijk erger aan deze klantenafweer:

Stichting Webshop Keurmerk

Uw klacht:

Afgelopen vrijdag 15-08-2014 heb ik van Megadealshop een compatible Toner TN-135BK (Brother TN-135BK toner zwart (huismerk gratis verzonden)) geleverd gekregen. Direct na installatie van de toner in mijn printer bleek de toner ondeugdelijk. Ik constateerde dat het om een technisch probleem met de toner ging. Ik heb dit direct gemeld bij Megadealshop. Hierna volgde helaas een mailwisseling met Megadealshop aangezien Megadealshop ontkent dat de door hun geleverde toner een probleem kan hebben. Megadealshop stelt datdit niet mogelijk is en nog sterker: nooit eerder is gebeurd. Een gewaagde verklaring. Ik citeer:

“Wij vinden het heel vervelend dat de gekochte toner niet voldoet volgens u.
Het probleem wat u ons schetst ligt niet aan de toner maar is een instelling bij uw eigen printer en of softwarematig een instelling.”
Ze vinden het heel vervelend, hoezo? Mag ik niet aangeven dat het produt niet werkt en ondeugdelijk is? Ik vind het vervelend dat het niet werkt.
Ik citeer:
“Als de eerste pagina’s zoals u zegt goed printen is het heel vreemd dat de regel dan gaat verlopen.
Dit hebben we nog niet mee gemaakt.
Wij gaan contact zoeken met onze leverancier om te vragen waar dit, buiten dat we vermoeden dat het toch om een instelling gaat, aan zou kunnen liggen.
We nemen zo snel als mogelijk contact met u op over de uitkomst.”

Ik voel mij in het geheel niet serieus genomen. Ten eerste ontkent men het probleem en wijst mijn klacht af. Ten tweede beweert men dat het nooit eerder is voorgekomen dat een door Megadealshop geleverde toner ondeugdelijk zou zijn. Bijzonder ongeloofwaardig maar ten eerste zeer klantonvriendelijk. Ten derde stelt men in de laatste e-mail opnieuw mijn melding in twijfel. Dat maakt dat ik niet anders dan kan constateren dat men mij en mijn klacht niet serieus neemt.

Inmiddels heb ik met zekerheid vastgesteld, samen met Brother support, dat de toner ondeugdelijk is en heb ik Megadealshop in gebreke gesteld. Gezien de eerder gekozen houding van de “klantenservice” medewerker/ster verwacht ik alles dan een snelle aequate oplossing. Zeer onberedigend.

Ik verwacht van Megadealshop dat zij het ondeugdelijke product vervangt door een nieuw exemplaar dat technisch in orde is, indien zij dit niet kan verwacht ik het gehele aankoopbedrag retour. Vanzelfsprekend heb ik aangeboden de geleverde toner te retourneren indien men een pakketlabel aan mij doet toekomen of men kan de geleverde toner afhalen.

Vanuit mijn eigen jarenlange ervaring als webshop eigenaar van landelijk bekende webshops ben ik bekend met het feit dat deze klacht ongetwijfeld integraal gedeeld wordt met Megadealshop. Ik heb daar geen enkel probleem mee. Megadealshop moet zichzelf en haar klant serieus nemen en allereerst de klant centraal stellen. Deze behandeling heeft niets met klantenservice en/of probleemoplossing te maken.

Als de gekozen houding gangbaar is bij Megadealshop zie ik het somber in. Ik spreek de hoop uit dat Megadealshop hiervan leert en zichzelf verbetert.

Van u als keurmerk vraag ik vanzelfsprekend te bemiddelen in een snelle en bevredigende oplossing.

Ik ben erg benieuwd of Megadealshop nu wel snel en adequaat met de enige echte oplossing komt: vervangen van de geleverde ondeugdelijke toner. Ik meld het hier. In de tussentijd is mijn conclusie: Megadealshop? Geen aanbeveling!

Wat is uw reactie?
mmm Liefde
0%
Interessant
0%
Meh...
0%
Wat?
0%
Haat het
0%
Triest
0%
Geluk
0%
Proost!
0%
Blij
0%
Cool!
0%
Agressie
0%
Lachen
0%
Koffietijd
0%
Gaap
0%
Halo
0%
Woehoe
0%
Over De Auteur
André Kager
E-Commerce, Online en Internet specialist sinds begin 2003. Ruim 10 jaar ervaring als dienstverlener aan Bedrijven en Consumenten van klein MKB tot Multinationals. Passie voor Wordpress, SEO, Hosting, Online en Internet, E-Commerce en E-mail Marketing. Diensten gemakkelijker maken is king.
Reacties

Geef een Reactie

18 − zestien =